Loading...
 Start Page
Πώς θα αποφύγουμε την απώλεια μυών μεγαλώνοντας;
Κλίκ για μεγέθυνση
Σάββατο 13 Μάρ 2021
Όσο μεγαλώνουμε χάνουμε μυϊκό ιστό με αποτέλεσμα πολλές φορές να επηρεάζεται ακόμα και η ανεξαρτησία μας, αφού δεν μπορούμε να κινηθούμε όπως πριν και να κάνουμε όσα μπορούσαμε στο παρελθόν.

Η σαρκοπενία, όπως ονομάζεται η κατάσταση της έντονης απώλειας μυϊκής μάζας, ξεκινάει να συμβαίνει σε ανθρώπους μετά τα 50. Η μυϊκή μάζα αρχίζει να μειώνεται σιγά σιγά από την ηλικία των 40 ακόμη κι αν δεν προσπαθήσουμε να αναχαιτίσουμε αυτήν την απώλεια είναι πολύ πιθανό να καταλήξουμε να έχουμε χάσει τη μισή μυϊκή μας μάζα μέχρι τα 70 μας. Για να το κατανοήσουμε αρκεί ίσως να σκεφτούμε ότι κατά κάποιο τρόπο η σαρκοπενία είναι για τους μυς μας ότι η οστεοπόρωση για τον σκελετό μας. Οι ειδικοί μάλιστα υπολογίζουν ότι το 13% των 60άρηδαων και οι μισοί 80άρηδες έχουν σαρκοπενία. Το αποτέλεσμα; Να χειροτερεύει η φυσική τους κατάσταση και να περιορίζεται η ανεξαρτησία τους.

Τι μπορεί να ευθύνεται;

Εκτός από την έλλειψη σωματικής άσκησης για τη σαρκοπενία ευθύνονται η κακή διατροφή, οι ορμονικές διαταραχές, οι χρόνιες ασθένειες και ο υψηλός δείκτης φλεγμονής. Αλλά οι ειδικοί μάς καθησυχάζουν εξηγώντας μας ότι ποτέ δεν είναι αργά για να αντιστρέψουμε την κατάσταση, πράγμα εφικτό ακόμα και για ενενηντάχρονους ηλικιωμένους, που βρίσκονται σε οίκους ευγηρίας.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ασκήσεις με βάρη και αντιστάσεις μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της μυϊκής μας μάζας. Έτσι, είναι σκόπιμο, όλοι μας, από τη μέση ηλικία και μετά, κυρίως όσοι υποφέρουμε από χρόνιες παθήσεις να συμβουλευτούμε έναν ειδικό (ιατρό φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης, φυσιοθεραπευτή, εξειδικευμένο γυμναστή) με στόχο να μας βοηθήσει να μάθουμε πώς να γυμναζόμαστε ώστε να αποφύγουμε ή να αντιστρέψουμε τη μυϊκή απώλεια.

Γιατί χρειαζόμαστε καθοδήγηση από κάποιον ειδικό;

Η τεχνική είναι πολύ σημαντική όχι μόνο ώστε να επιτύχουμε τον στόχο μας, αλλά και για να μην ρισκάρουμε κάποιον τραυματισμό. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να δουλεύουμε με το κατάλληλο βάρος και όχι περισσότερο από όσο μας φαίνεται «βαρύ», ή λιγότερο από όσο μας φαίνεται «ελαφρύ». Αν ρωτήσουμε τον εαυτό μας πώς μας φαίνεται το βάρος που χρησιμοποιούμε για να ασκούμαστε και απαντήσουμε ειλικρινά «λίγο βαρύ» τότε μάλλον έχουμε βρει το κατάλληλο βάρος για να συνεχίσουμε. Εάν σιγά σιγά αρχίζει να μας φαίνεται ελαφρύ θα πρέπει να μπούμε στη διαδικασία να το αυξάνουμε σταδιακά. Το παράπλευρο όφελος; Εκτός από την αύξηση του μυϊκού μας ιστού βελτιώνεται και η οστική μας πυκνότητα.

Το περπάτημα μόνο δεν είναι αρκετό

Αυτό που θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας είναι ότι το να περπατάμε, να κάνουμε ποδήλατο ή να παίζουμε τένις δεν είναι επαρκή ώστε να αποτρέψουμε τη μυϊκή απώλεια, ακόμα και των μυών που χρησιμοποιούμε στη διαδικασία αυτού του τύπου των ασκήσεων, πόσο δε μάλλον των μυών που δεν χρησιμοποιούμε… Εκτός όμως από τις ειδικές ασκήσεις με αντιστάσεις, που στο μέλλον ενδεχομένως να μας προστατέψουν από μία πτώση ή από μία πιθανή δυσκολία στην αποκατάσταση της κινητικότητάς μας μετά από κάποια πτώση, η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο στη διατήρηση του μυϊκού μας ιστού. Ποιο είδος διατροφής; Κατά κανόνα οι πρωτεΐνες, που λειτουργούν συνεργατικά με την άσκηση για τη δημιουργία και τη διατήρηση του μυϊκού ιστού.

Πηγή: grandmama

Επικοινωνήστε μαζί μας

Ιατρείο Καλαμάτας: Ηροδότου 12 Καλαμάτα, 24100
Ιατρείο Μεσσήνης: Παύλου Πτωχού & Β'Πάρ. Ναυαρίνου
Τηλέφωνο: +30 27210 97965

 

Login / Sitemap

© Copyright 2016 - 2021 ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ - Λ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ